نازل مشعل گازوئیلی

8,500,000 ریال

  • در برندهای DANFOSS، HAGO و ... 
  • نمره های 0.5 الی 15 گالن در ساعت
  • زاویه پاشش 45 و 60 درجه
  • قابل استفاده برای انواع مشعل گازوئیلی

موجود

شما نمیتوانید بیش از 5 محصول را با هم مقایسه کنید
محصول با موفقیت به لیست مقایسه افزوده شد

نازل مشعل گازوئیلی

نازل مشعل گازوئیلی قطعه ای است که سوخت را به صورت اسپری در می آورد. فشار مورد نیاز برای اسپری شدن سوخت توسط پمپ گازوئیل مشعل تامین می شود. سوخت از نازل به صورت پودر خارج شده و با هوای تامین شده توسط فن دمنده مشعل ترکیب شده و این ترکیب در مجرای لوله آتشخوار مشعل توسط الکترود جرقه زن مشتعل می شود.

ساختار نازل گازوئیل

بدنه نازل معمولا از آلیاژ برنج ساخته شده است؛ که قسمت خروجی سیال (اوریفیس) از جنس استیل می باشد. یکی از مهمترین اجزای نازل، فیلتر آن می باشد. نقش فیلتر جلوگیری از ورود گرد و غبار و ذرات جامد موجود در سوخت مایع به نازل می باشد. در صنعت ساخت نازل معمولا از دو نوع فیلتر استفاده می شود. فیلتر زینتر که از تراکم گلوله های برنزی فیوز شده در کنار هم ساخته شده و مناسب برای نازل های با دبی 0.5 الی 2 گالون در ساعت می باشد. و فیلتر مش که از یک صفحه مشبک ریز ساخته شده و مناسب برای نازل های با دبی 2 الی 15 گالن در ساعت می باشد.

ساختمان نازل مشعل گازوئیل


نازل در اصل 3 عمل مختلف را برای کارکرد مشعل انجام می دهد:
1) اتمیزه کردن: که همان تبدیل سوخت مایع به قطرات ریز است تا سوخت مایع سریعتر تبخیر شده و عمل احتراق بهتر انجام شود. قطر قطرات اسپری شده توسط نازل بسته به مدل آن بین 0.0002 تا 0.01 اینچ می باشد.
2) تامین حجم مناسب سوخت: مشعل های با ظرفیت های مختلف دارای نیازهای متفاوتی در حجم سوخت مصرفی هستند. بنابراین متناسب با ظرفیت مشعل ها، نازل هایی با دبی های متفاوت طراحی شده اند تا عهده اسپری کردن سوخت مورد نیاز مشعل بر بیایند. دبی نازل ها معمولا با واحد گالن در ساعت بیان می شود.
3) الگوی پاشش: منظور از الگوی پاشش، زاویه ای می باشد که نازل در طول مجرای لوله آتشخوار اقدام به اسپری کردن سوخت می کند. این زاویه پاشش سوخت تاثیر مستقیمی در طول شعله دارد. بسته به استفاده مشعل در کاربردهای مختلف نیاز به طول شعله های مختلف می باشد که این تنظیم طول شعله توسط نازل انجام می شود.

پارامترهای عملکردی و انتخاب نازل


به طور کلی عملکرد نازل با 3 پارامتر اصلی تعیین می شود و انتخاب نازل مناسب نیز با همین 3 پارامتر صورت می گیرد:
1) دبی سوخت: این پارامتر نشان دهنده دبی سوختی است که نازل می تواند در فشار کار 7 bar تأمین نماید. این پارامتر معمولا با واحد گالن در ساعت بیان می شود. بر این اساس، منظور از نازل نمره 1.7 نازلی می باشد که قادر به اسپری کردن سوخت به مقدار 1.7 گالن در ساعت است.

ظرفیت های مختلف نازل گازوئیل مشعل


2) زاویه پاشش: همانطور که در بالا اشاره شده استفاده از مشعل برای مقاصد مختلف نیاز به طول های  مختلف شعله دارد. با استفاده از این موضوع که نازل سوخت را با چه زاویه ای در محفظه احتراق اسپری کند می توان طول شعله را تنظیم نمود. دو زاویه پاشش رایج نازل ها، 45 و 60 درجه می باشد. هرچه زاویه پاشش عدد کمتری باشد، طول شعله بلندتر خواهد بود.  به عنوان مثال منظور از نازل 1.7 – 60 درجه نازلی می باشد که میتواند میزان 1.7 گالن در ساعت سوخت را با زاویه 60 درجه اسپری کند.

زاویه پاشش نازل مشعل گازوئیل


3) الگوی پاشش: به طور کلی نازل ها با سه الگوی پاشش تو پر، نیمه تو پر و توخالی طراحی می شوند. که منظور از این الگوهای پاشش را در گراف زیر نمایش می دهیم.

الگوی پاشش نازل گازوئیل مشعل



برخلاف دبی و زاویه پاشش که در همه برندهای تولید کننده نازل با نمادهای یکسانی مشخص می شوند، هر کارخانه علائم اختصاری مختص به خود را برای الکوی پاشش در نازل ها دارد. در جدول زیر برخی از مطرح ترین برندهای تولید کننده نازل به همراه علائم اختصاری مشخص کننده نوع الگوی پاشش را نمایش داده ایم.

علائم اختصاری الگوی پاشش نازل برندهای مختلف


زمان تعویض نازل

تعویض نازل زمانی صورت می گیرد که فیلتر آن خراب شود و یا خروجی آن دچار استهلاک شده و دفرمه شود. زیرا نازل ها قابل تعمیر نبوده و بایستی تعویض شوند.

محصولات مشابه