منبع انبساط باز نیمه عایق 80 لیتری مهر افروز

  • نیمه عایق
  • دارای پوشش حباب دار ضدuv
  • 80 لیتری
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • نصب آسان تر بدون نیاز به عایقکاری

این مدل تمام شده است

تولیدکننده

منبع انبساط باز 80 لیتری مهرافروز

هنگامی که شما از یک سیکل بسته آبی برای گرمایش استفاده می کنید، مثلا موتورخانه ای که گرمایش ساختمان را از طریق گردش آب گرم در رادیاتورها ممکن می کند، همواره نیاز به یک منبع انبساط در سیکل گرمایش دارید. منبع انبساط یک عنصر اساسی در سیکل گرمایش است که علاوه بر حفظ فشار همیشگی در سیستم، با تغییر حجم، تغییر حجم آب درون سیستم بر اثر تغییر دما را جبران می کند و از آسیب رسیدن به لوله ها و وسایل گرمایشی جلوگیری می کند. منبع انبساط یک سیستم گرمایشی ممکن است باز یا بسته تحت فشار باشد. در سیستم های گرمایشی برای انتخاب منبع بهتر است با در نظر گرفتن ارتفاع ساختمان، دمای آب و حجم آبگیری سیستم طبق یکی از روش های استاندارد حجم منبع مورد نظر را محاسبه کنید.

عملکرد دیگری که منبع انبساط در سیستم انتقال سیال گرم دارد، جبران کمبود آب در گردش سیستم است که در صورت کاهش آب به دلایل مختلف از جمله وجود نشتی در سیستم، آب مورد نیاز سیستم را تامین می کند. از این رو منبع انبساط  علاوه بر اتصال به آب در گردش سیستم گرمایش، به یک شیر ورودی آب شهری به همراه یک شناور (فلوتر) متصل است.

منبع انبساط باز همان گونه که از نماش پیداست، مخزنی است که با هوای آزاد در ارتباط می باشد و فشار هوای بیرون بر روی سطح آن اعمال می شود. برای جلو گیری از سرریز شدن آب و تنظیم فشار سیستم، منبع انبساط باز بالاتر از بالاترین رادیاتور (عموما بر روی پشت بام ) نصب می شود. منابع انبساط باز برای سیستم های حرارت مرکزی با فشار کم و دمای ماکزیمم ۱۸۰ درجه فارنهایت مورد استفاده قرار می گیرند.

طریقه نصب منبع انبساط باز

اتصال منبع انبساط باز به سیستم حرارت مرکزی از طریق دو لوله رفت و برگشت به سیستم انتقال آب درگردش انجام می گیرد. علت نصب لوله رفت و برگشت به این منابع، سیرکولاسیون آب گرم در این مخازن می باشد. چرا که با قرار گرفتن منبع انبساط باز در معرض هوای سرد زمستانی، احتمال یخ زدگی آب در مخزن وجود دارد و با گردش آب گرم دیگ در مخزن از این امر پیشگیری می شود. به غیر از این دو لوله رفت و برگشت، منابع انبساط باز جهت جبران کمبود آب مورد نیاز سیستم بوسیله یک عدد شیر شناور به آب شهری نیز متصل می شوند. همچنین این مخازن دارای یک لوله سرریز هستند که معمولا تا موتورخانه ادامه پیدا می کند. منبع انبساط باز همواره در ترازی نصب می شود که حداقل ۲ متر بالاتر از آخرین رادیاتور باشد. نمایی شماتیک از نحوه نصب منبع انبساط باز را در شکل زیر مشاهده می کنید.

شماتیک - منبع انبساط 80 لیتری مهر افروز

همانطور که گفته شد منبع انبساط باز در پشت بام نصب می شود و جهت جلوگیری از یخ زدگی دو لوله رفت و برگشت به آن وصل می شد و این امر ممکن است باعث اتلاف حرارتی بالایی شود. بنا براین منبع انبساط باز نیمه عایق 80 لیتری مهر افروز مزایای زیر را خواهد داشت:

  • جلوگیری از اتلاف حرارت
  • مقاوم در برابر شرایط جوی
  • نصب آسان بدون عایقکاری
منبع انبساط باز
مهرافروز
ایران
۲۴ ماه گارانتی مهر افروز
انبساط باز
80
ورق سیاه با پوشش حباب دار
5
50
53.5

محصولات مشابه