مشعل گازوئیل سوز ایران نوین مدل GNO/60

60/GNO

  • مشعل گازوییل سوز
  • سه مرحله
  • ظرفیت حراراتی 1,500,000 الی 6,200,000 kCal/hr
  • دو سال ضمانت

  گارانتی مشعل گازی ایران رادیاتور مدل E PGN 1 B

این مدل تمام شده است

مشعل گازوییل سوز ایران نوین مدل GNO/60

مشعل های گازوییل سوز ایران نوین با توجه به نوع کاربری، دارای تنوع گسترده ای در ظرفیت حرارتی از 50,000 الی 7,100,000 کیلو کالری در ساعت هستند. مشعل های ایران نوین در ظرفیت های بالاتر از 400,000 کیلو کالری دارای نازل دو مرحله ای بوده و در ظرفیت های بالاتر از 3,000,000 بصورت سه مرحله ای عمل می کنند. کلیه مشعل های گازوییل سوز ایران نوین دارای ۲۴ ماه ضمانت هستند.

نحوه عملکرد مشعل های گازوئیل سوز ایران نوین

اجزای اصلی مشعل های گازوئیلی ایران نوین به شرح زیر می باشد:

الکتروموتور: عامل حرکت پمپ و بادزن است و از نوع آسنکرون با روتور القایی قفس سنجابی است.

بادزن (فن یا پروانه): بادزن مشعل ها از نوع گریز از مرکز (سانتریفوژ) است که بر روی محور موتور نصب می گردد. پروانه با حرکت موتور به حرکت در می آید و ذرات هوای بین پره ها را همراه فن به چرخش در می آورد. در اثر نیروی گریز از مرکز، هوا از لبه ی پره ها به داخل محفظه ی حلزونی شکل پرتاب می شود و به طرف محفظه احتراق هدایت می گردد. در اثر خارج شدن ذرات هوای بین پره ها، فشار بین آنها کاهش یافته و یک خلا نسبی در بین پره ها ایجاد می گردد. در نتیجه هوای موجود در مرکز بادزن به سمت پره ها حرکت می کند و به دنبال آن هوای خارج وارد پروانه می گردد. برای کنترل مقدار هوای بادزن در دهانه ی مکش آن یک دمپر قرار می دهند که تنظیم آن در مشعل های کوچک به صورت دستی و ثابت است ولی در مشعل های بزرگ به وسیله ی یک موتور کنترل شده که متناسب با مقدار سوخت کم و زیاد می شود .

پمپ گازوئیل : معمولا پمپ گازوئیل را در مشعل های فشار قوی به صورت دوار و یا چرخ دنده ای به صورت یک یا دو طبقه می سازند.
شیر برقی (شیر مغناطیسی): معمولا در مسیر عبور سوخت از پمپ به طرف نازل یک شیر برقی قرار می دهند تا در زمان خاموش بودن مشعل از نشت گازوئیل به داخل محفظه احتراق جلوگیری کند.
کوپلینگ: قطعه ای است که حرکت الکتروموتور را به پمپ منتقل می کند و معمولا از جنس پلاستیک است. در این قطعه یک لقی جزئی بین محور الکتروموتور و پمپ ایجاد می شود تا در لحظه ی راه اندازی اینرسی پمپ روی الکتروموتور نباشد و الکتروموتور راحت تر بتواند به حرکت در آید. در صورت گریپاژ کردن پمپ معمولا کوپلینگ می شکند و موتور هرز می شود. در نتیجه الکتروموتور از خطر سوختن محفوظ می ماند.
نازل : قطعه ای  است که گازوئیل را به صورت پودر به مقدار معین با چرخش با زاویه معین به شکل مشخص و به صورت تصفیه شده به داخل دیگ می پاشد. نازل ها تحت یکی از چهار زاویه ی 30 ، 45 ، 60 و 80 درجه سوخت را به داخل محفظه احتراق می پاشند که زاویه ی کم برای اطاقک احتراق عمیق و زاویه ی زیاد برای اطاقک احتراق کم عمق مناسب است.
تراس جرقه یک ترانسفورماتور جرقه باید ولتاژ خیلی زیادی را تولید کند تا باعث ایجاد قوس الکتریکی بین دو الکترود شود.
الکترودهای جرقه: الکترودهای جرقه از جنس فولاد ضد زنگ ( استیل ) و با روپوش چینی هستند. محل نصب الکترود ها در بالا و جلوی نازل است. همین که سوخت پودر شده ی در حال چرخش از نازل خارج شود با هوای متلاطم عبور کرده از شعله پخش کن مخلوط می شود؛ این مخلوط توسط جرقه ی بین سر الکترودها مشتعل می گردد.
شعله پخش کن: قطعه ای است که سر راه ورود هوا به محفظه احتراق قرار می گیرد و آن را خلاف جهت چرخش سوخت به چرخش در می آورد تا باعث اختلاط هرچه بهتر سوخت و هوا گردد.
چشم الکتریکی: نوعی مقاومتی الکتریکی است که بر اثر تابش نور به آن مقدار مقاومتش کم می شود و بالعکس. از این خاصیت برای کنترل شعله در مشعل های گازوئیلی و بعضی مشعل های گازی استفاده می شود.
بدنه ی مشعل: بدنه ی اغلب مشعل های گازوئیلی و گازی از نوع چدن ریخته گری است که قطعات مختلف مشعل بر روی آن نصب می گردد.
نقشه و طرح شماتیک مشعل گازوییل سوز ایران نوین مدل GNO را می توانید در شکل زیر مشاهده می کنید:
نقشه مشعل - مشعل گازوئیل سوز ایران نوین مدل GNO

مشعل گازوییل سوز ایران رادیاتور مدل GNO/60 دارای دامنه حرارتی 1,500,000 الی 6,200,000 کیلو کالری است. این مشعل دارای الکترو موتور 18500W می باشد و عملکرد آن سه مرحله ایست.

برخی از ویژگی‌های منحصر بفرد مشعل‌های تولیدی ایران نوین:

  • طرح یکپارچه محفظه فن و کانال هوا با بدنه ریختگی آلومینیومی با ضریب پایین انتقال حرارت.
  • حذف کامل احتمال نشتی با ساخت یکپارچه بلوک، استفاده از لوله‌ها و اتصالات فولادی و شیلنگ‌های فشار بالا به همراه کوپلینگ های Spring loaded
  • قابلیت تنظیم نهایی راستای شعله درون کوره
  • استفاده از ترانس‌های جرقه با قابلیت برقراری قوس پایدار در سیکل‌های متوالی
  • بالانس کامل هوا و کاهش لرزش‌های احتمالی و صدای ناشی از آن
  • انتخاب فولاد ضدزنگ و مقاوم در برابر حرارت برای اجزایی که با شعله در تماسند به منظور کاهش تغییر شکل و خوردگی
  • استفاده از پمپ دنده‌ای جابجایی مثبت به منظور ثبات سوخت در دماهای مختلف
  • تجهیزات ساخت اروپا

مشعل گازوییل سوز
GNO/60
ایران نوین
ایران
24 ماه گارانتی
گازوئیل
بیش از 5،000،000 کیلو کالری
سه مرحله
18500W

محصولات مشابه