الکتروموتور مشعل 100 وات هنینگ

برای آگاهی از قیمت تماس بگیرید

HA635

  • قابل استفاده برای انواع مشعل 1 تا 3
  • ساخت ایران (کارخانه الکتروژن)
تولیدکننده

شما نمیتوانید بیش از 5 محصول را با هم مقایسه کنید
محصول با موفقیت به لیست مقایسه افزوده شد

دینام مشعل 100 وات هنینگ

دینام یا الكتروموتور مشعل قطعه ای است که برای ايجاد نيروی محركه در انواع مشعل ها بكار مي رود. از این نیروی محرکه برای به گردش درآوردن پروانه فن در مشعل استفاده می شود. مجموعه الکتروموتور و ونتیلاتور در واقع هوای مورد نیاز برای سیکل احتراق را تامین می کند. الکتروموتور در مشعل های گازوييلی علاوه بر نقش فوق، نیروی لازم براي به حركت در آمدن پمپ گازوييل را نیز تامین می کند. مشعل های در ظرفیت های مختلف دارای دینام های با قدرت مختلف می باشند.

دینام مشعل 100 وات هنینگ

ساختار و عملکرد الکتروموتور مشعل

از نظر شکل و ساختار، الکتروموتورهای مورد استفاده در مشعل ها معمولا از نوع جریان متناوب است. اصلی ترین اعضای این الکتروموتورها عبارتند از:

  • روتور: این قطعه باعث چرخش شافت می شود. این قطعه در میدان مغناطیسی دوار شروع به چرخش نموده و باعث ایجاد گشتاور می شود.
  • استاتور: این قطعه غیر متحرک و ثابت بوده و در محوریت حرکت سیم پیچ های استارت و رانش قرار گرفته و باعث ایجاد میدان مغناطیسی دوار می شود.
  • سیم پیچ های موتور: عامل اصلی ایجاد میدان مغناطیسی در استاتور بوده و دارای دو نوع می باشد. نوع اول از سیم پیچ های موتور مشعل، سیم پیچ های استارت است که با نام سیم پیچ کمکی نیز شناخته می شود. جریان الکتریکی این سیم پیچ ها تنها برای شروع چرخش روتور مورد استفاده قرار می گیرد و زمانی که موتور به سرعت نهایی می رسد، جریان آن ها قطع می شود. نوع دوم سیم پیچ در الکتروموتور مشعل، سیم پیچ اصلی یا رن است که عامل اصلی ایجاد میدان دوار در استاتور می باشد. سیم پیچ رن پس از قطع شدن جریان سیم پیچ استارت، وظیفه نگه داشتن چرخش شافت را بر عهده دارد.
  • سوئیچ استارت: این قطعه یک سوئیچ گریز از مرکز است که جریان برق مستقیم را به سیم پیچ استارت متصل می کند. زمانی که سرعت موتور به 70 تا 80 درصد سرعت اصلی برسد، سوئیچ باز شده و جریان از سیم پیچ کمکی قطع می شود. درحالی که جریان در سیم پیچ اصلی همچنان برقرار است.
الکتروموتور مشعل
هنینگ (الکتروژن)
ایران

محصولات مشابه